Lichaamsmetamorfose met Body For Life – START !

BFL_start

Vanaf vandaag starten Jess (aka Vitamine F3) en ik aan het Body For Life programma.

Wasda?

In a nutshell houdt dit in dat we 12 weken lang, 6 keer per dag zullen eten en 6 dagen op 7 zullen trainen.
Uiteraard eten we geen 6 keer gelijk wat, dat spreekt voor zich. De porties bestaan telkens uit 1 portie eiwitten en 1 portie koolhydraten. Een portie is de grootte van je vuist. Daarbij moeten er bij 2 van de 6 maaltijden ook groenten gegeten worden. Waarom zo vaak eten? Wel, de bedoeling is ons metabolisme gaande te houden. Zonder voeding valt het stil. En de regelmatige porties koolhydraten en eiwitten moeten ons voorzien in voldoende energie om te trainen en voldoende eiwitten om spiermassa op te bouwen.
Nu ja, witte suiker en chocoladekoekjes zijn ook grotendeels koolhydraten, dus ook de soort doet ertoe. Daarvoor kies je de juiste vormen (zie ook uitgebreidere food list):

- Koolhydraten: volkoren producten, fruit en peulvruchten
- Eiwitten: vlees, vis, eieren, melkproducten en vegetarische alternatieven
- Gezonde vetten: noten, avocado, olijfolie en lijnzaadolie
- Geen toegevoegde suikers, geen alcohol, geen “rommel” !

Aangezien we geen machines zijn en af en toe ook sociale activiteiten op de agenda hebben staan, voorzien we 1 cheat-day per week. Dat wordt dus de dag om ons even te laten gaan op dat glaasje wijn en die koffiekoek waar we naar uitkijken.

De trainingen bestaan uit 3 x spiertraining en 3 x High Intensity cardio training. Dat wordt zweten!

Waarom?

De bedoeling van dit programma is de spieren die ergens onder het vetfrakske liggen zichtbaarder te maken en het totaal vetpercentage te doen dalen. Deze 12 weken zullen dus in het teken van “aflijning” staan.

Benieuwd hoe dat zal uitdraaien? Ik ook! Ik tracht jullie na 12 weken ook te voorzien van een voor & na. Het spreekt altijd meer tot de verbeelding las je het resultaat met je eigen ogen kan zien.

Stay tuned!

Geplaatst door: Odile Desbeck